Jak być aktywnym po 60 roku życia

Z wiekiem, zmiany zachodzące w organizmie powodują, że zmniejsza się przemiana materii, co sprzyja odkładaniu tkanki tłuszczowej i tyciu. To z kolei może prowadzić do wielu chorób. Aby się tego ustrzec, zaleca się podjęcie jakiejś aktywności ruchowej. Dla osób w starszym wieku, najbardziej polecane są codzienne spacery, około 30 minutowe. Wystarczą one, aby poprawić swoją kondycję i samopoczucie. Dobrym sposobem, aby regularnie chodzić, jest kupno psa, gdyż zwierzak wymaga systematycznego wyprowadzania. Należy pamiętać, że jest to stworzenie żywe i tylko odpowiedzialne osoby, które będą w stanie się o nie zatroszczyć, mogą stać się właścicielem.

Innym sposobem na regularne ćwiczenia, jest zapisanie się na kurs zajęć, na przykład areobiku czy tańca. Ćwiczenia są dostosowywane do osób biorących w nich udział, dzięki czemu nawet ludzie ze słabą kondycją, mogą być uczestnikami. Kolejnym pomysłem, na aktywne spędzanie wolnego czasu, jest basen bądź zajęcia ruchowe w wodzie, dla tych, którzy pływać nie potrafią. Jest tokoncentrator tlenu o tyle korzystna aktywność ruchowa, gdyż nie powoduje obciążenia stawów, które mogą przysparzać w tym wieku wielu problemów. Systematycze ćwiczenia pozwolą dłużej zachować wspaniałą sylwetkę i dobry nastrój, a także sprawność umysłową.
Artykuł dzięki: