Jak być aktywnym zimą

Śnieg, mróz, wiatr odstraszają od wyjścia z domu i uprawiania jakiegoś sportu. Zazwyczaj większość osób wybiera relaks w ciepłym mieszkaniu, przed telewizorem. Dlatego przez zimę jest większa skłonność do tycia i prowadzenia niezdrowego trybu życia. A wystarczy ubrać się cieplej, założyć dwie pary rękawiczek i wyjść na zaśnieżone tereny - na przykłdad do lasu czy parku. Wspólnie z rodziną czy znajomymi można zorganizować bitwę na śnieżki, ulepić bałwana czy pobawić się w ganianego w zaspach. Nawet najwięksi sceptycy szybko zmienią swoje nastawienie i będą się wyśmienicie bawić. Takie ćwiczenia na świeżym powietrzu dostarczą wiele frajdy młodszym i starszym.

Warto również robić długie spacery pośród zimowej scenerii, szczegónie gdy świeci słońce, gdyż od października do marca, wiele osób skarży się na większe zmęczenie, ospałość i brak ochoty do życia. Jest to spowodowane mniejszą ilością witaminy D, której synteza zachodzi w naskórku, pod wpływem światła słonecznego. Spędzając czas na świeżym powietrzu, warto się jednak posmarować kremem z filtrem, aby nie ulec poparzeniom. Regularne przebywanie na zewnątrz zimą, może zmniejszyć takie dolegliwości i korzystnie wpływa na metabolizm organizmu. Dzięki temu jest mniejsze prawdobobobieństwo wzrostu wagi przez całą zimę.
Artykuł dzięki: