Pozytywne oddziaływanie pływania na ciało

Basen to świetny sposób na spędzenie wolnego czasu z przyjaciółmi lub samemu. Angażując praktycznie wszystkie mięśnie, stanowi dokonały trening dla ciała. Godzina aktywnego spędzenia czasu na pływalni, to około 600 straconych kalorii, co przekłada się na spalanie tkanki tłuszczowej, gubienie zbędnych kilogramów i utrzymanie prawidłowej masy ciała. Jeśli regularnie pływamy, to w ciągu mniej więcej 2-3 miesięcy zauważymy, że nasze ciało zaczyna się ładnie wysmuklać. Szczególnie dotyczy to nóg i brzucha. Poprawia się także jędrność i sprężystość skóry oraz jej wygląd - woda powoduje pewnego rodzaju masaż, co pomaga także na walkę z cellulitem.

Taki masaż również wpływa na wolniejszy rozwój oznak starzenia skóry i rozwój zmarszczek. Treningi w wodzie są doskonałym relaksem dla całego ciała. Nawet osoby o słabej kondycji, mogą z powodzeniem ćwiczyć w wodzie i w miarę szybko przekonać się, że ich wydolność ulega poprawie. Pływanie jak każdy sport, powoduje mobilizację układu immunologcznego, dzięki czemu wzrasta odporność i rzadziej chorujemy. Należy pamiętać, że efekty zyskamy, pływając regularnie, najlepiej 2-3 razy w tygodniu, ale nawet jedna godzina spędzona w wodzie, ma już korzystne działanie na organizm.
Artykuł dzięki: